Voorschoten: Communicatieadviseur Projecten

Heb jij zo’n 5 jaar ervaring als Communicatieadviseur en aantoonbare ervaring met communicatietrajecten binnen gemeenten? Dan zoeken wij jou!

Wat ga je doen?

Vanuit de centrale afdeling communicatie ben je verantwoordelijk voor de communicatie van de op te starten en lopende projecten binnen Voorschoten.
Voorschoten presenteert zich als een ‘betrouwbare gemeente’ en probeert de afstand tussen inwoners en gemeente zo veel mogelijk te verkleinen. Hierbij speelt goede, laagdrempelige communicatie een cruciale rol. Zeker als het projecten betreft die direct van invloed zijn op de nabije leefomgeving.
Communicatie vindt plaats op vele verschillende manieren. Online, via websites en social media en offline in de vorm van krantenberichten, fysieke bijeenkomsten, of andere middelen. Het is aan jouw creativiteit om invulling te geven aan de vorm en frequentie. De inhoud van de boodschap bespreek je met de betreffende vakafdeling. Je informeert het college van burgemeester en wethouders en ‘brengt hen in stelling’ indien gewenst, bijvoorbeeld in de vorm van een interview.

Wie ben jij?

  • Je maakt communicatieplannen voor de verschillende projecten, zodat zowel de gemeente als de inwoners duidelijk voor ogen hebben waar binnen de gemeente aan gewerkt wordt;
  • Je pakt de regie voor de communicatie indien jij vindt dat dat gewenst of nodig is;
    In voorkomende gevallen ben je de spreekbuis voor inwoners en ondernemers bij de uitvoering van projecten;
  • Je bent op de hoogte van de opzet van een omgevingsvisie en hebt beeld bij de wijze waarop deze visie gecommuniceerd kan worden aan de inwoners van Voorschoten;
  • Je houdt van organiseren en krijgt er energie van om mensen bij elkaar te brengen om met elkaar na te denken over een plan;
  • Je bent creatief en denkt ‘out of the box’;
  • Je bent een verbinder die in staat is netwerken goed te onderhouden, hierin schakel je flexibel en toon je jezelf als een betrouwbare partner;
  • Je hebt een goed gevoel voor politiek-bestuurlijke verhoudingen en communiceert vlot en overtuigend.

Wat neem jij mee?

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als communicatie adviseur binnen grote/complexe organisaties
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met het begeleiden van communicatietrajecten bij een gemeente
  • Aantoonbare werkervaring met het vertalen van een Omgevingsvisie naar een uitgewerkt communicatieplan
  • Aantoonbare werkervaring met communicatietrajecten op het gebied van Ruimtelijke Ordening
  • HBO opleiding Communicatie

Deze opdracht start per zo spoedig mogelijk en is voor in ieder geval 6 maanden en 32 uur per week. Optie tot verlenging is 2 x 6 maanden.

De opdracht wordt vervuld vast op maandag, dinsdag en donderdag en de resterende dagen zijn flexibel inzetbaar over de woensdag en/of vrijdag. Voor deze rol is het noodzakelijk om minimaal 50% van de tijd op kantoor aanwezig te zijn. Ook is af en toe beschikbaarheid in de avond vereist in verband met bewonersavonden.

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 22 februari 2024.

Lijkt deze veelzijdige communicatierol jou leuk en wil je in aanmerking komen voor deze interim opdracht? Stuur dan uiterlijk 15 februari 12:00 uur jouw (Nederlandstalige) CV en motivatie naar marielle@gewoonhenk.nl

Invulling van deze functie kan op basis van detachering of freelance. Het maximum uurtarief bij freelance bedraagt €82,50 inclusief reis -en onkosten en exclusief BTW

Mis nooit meer een opdracht

We sturen je geen spam! Je kan je op elk moment afmelden