Rotterdam: Klantcommunicatieadviseur

Heb jij minimaal 5 jaar ervaring met klantcommunicatie binnen grote dienstverlenende organisaties en ben je daarnaast initiatiefrijk, betrokken en ben je altijd op zoek naar de vraag achter de vraag? Dan zoeken wij jou voor deze tijdelijke baan!

Wat ga je doen? 

Als klantcommunicatieadviseur bij deze grote netbeheerder geef je gevraagd en ongevraagd advies over klantcommunicatie in complexe projecten met grote klantimpact. En zorg je voor de juiste communicatiemiddelen en boodschappen. Je stelt de klant centraal, je weet wat er in de buitenwereld speelt én wat nodig is om de ambities van de organistatie waar te maken.

Wat neem jij mee?

Je bent initiatiefrijk en betrokken en altijd op zoek naar de vraag achter de vraag. Je zet onderwerpen op de agenda en neemt initiatief om tot oplossingen te komen. Je zet graag je tanden in complexe thema’s en bent een volwaardig sparringpartner voor de business.
Je ziet altijd kansen om te verbeteren en bent bevlogen, positief-kritisch en proactief op zoek naar verbeteringen zodat onze klanten moeiteloos zaken kunnen doen met de organisatie. Je bent een creatieve teamspeler met een hoge executiekracht. Je voelt je thuis in een complexe omgeving waarin je makkelijk schakelt tussen strategisch, tactisch en operationeel niveau en zorgt dat de benodigde communicatiemiddelen er komen. Je hebt sterke adviesvaardigheden, maar ook een hands-on mentaliteit.  Verder neem jij het volgende mee:

  • Je hebt een afgeronde opleiding communicatie of vergelijkbaar op minimaal hbo niveau.
  • Je beschikt over minimaal 5 jaar relevante werkervaring als (klant)communicatieadviseur bij (een) grote dienstverlenende organisatie(s).
  • Je beheerst de Nederlandse taal uitstekend en hebt een vlotte pen
  • Met ervaring bij een netbeheerder, in de energiewereld of met de energietransitie dan is dat zeker een pré

Testimonial van jouw toekomstige collega

“In mijn werk als klantcommunicatieadviseur is geen dag hetzelfde. Werken in het hart van de energietransitie is enorm leuk en uitdagend. Dit is dé transitie van deze eeuw en communicatie kan hierin het verschil maken! Er zijn bijna wekelijks nieuwe ontwikkelingen en zoveel diversiteit in dossiers; dat vraagt om flexibiliteit en daadkracht. Het met elkaar de schouders eronder zetten en daarmee klantgemak verhogen, geeft echt veel voldoening.”

Handig om alvast te weten

Deze rol is helaas niet geschikt voor freelancers, maar kan uitsluitend op basis van detachering worden ingevuld, waarbij je tijdelijk bij ons op de payroll staat. Het betreft een fulltime functie voor 40 uur per week (32 uur is bespreekbaar); hybride werken is mogelijk (50/50).

Salarisindicatie: € 3888,69 – € 5413,76 bruto op basis van een 40-urige werkweek en afhankelijk van jouw kennis en kunde

Startdatum: 16 oktober 2023 en tot en met 15 april 2024

Optie tot verlenging: Ja en met mogelijkheid tot overname na 1 jaar. Dit alleen bij goed functioneren en de vraag op dat moment

Eventuele intakegesprekken zullen plaats vinden op 10 oktober tussen 11:00 en 12:00 uur en tussen 13:00 en 15:00 uur

Zoeken wij jou? 

Herken jij jezelf in dit profiel? Stuur dan uiterlijk 2 oktober jouw CV en motivatie naar marielle@gewoonhenk.nl 

Mis nooit meer een opdracht

We sturen je geen spam! Je kan je op elk moment afmelden