Amsterdam: Employer Branding Specialist

Voor een van onze klanten zijn we op zoek naar een freelance Employer Branding specialist voor 40 uur per week in Amsterdam. Ben jij de specialist met minimaal 2 jaar ervaring, een creatieve geest en een zelfstandige werkhouding? Zet dan je tanden in dit project, maar lees eerst hieronder verder:

Belangrijkste doel van de functie:
Als Employer Branding Specialist zorg je ervoor dat Vattenfall het juiste imago en werkgeversmerk heeft bij de relevante doelgroepen, zodat zij het bedrijf beschouwen als een toonaangevende werkgever. De EB-specialist levert werkgeversbrandingcampagnes en initiatieven om talenten in relevante doelgroepen aan te trekken voor Vattenfall, om ervoor te zorgen dat we de juiste toptalenten kunnen aannemen en waarde kunnen toevoegen aan de organisatie.

Plaats in de organisatie:
De Employer Branding Specialist maakt deel uit van de eenheid Attract & Recruit binnen People & Talent Development. Je rapporteert aan de N-3-manager van het Employer Branding-team, dat deel uitmaakt van de eenheid Attract & Recruit binnen People & Talent Development.

Verantwoordelijkheden:
Het verzamelen en analyseren van informatie en onderzoek met betrekking tot de behoeften en doelgroepen van onze belanghebbenden/klanten en trends in de markt, om de EB-activiteiten te integreren in regionale en functionele wervingsplannen, en het definiëren en goedkeuren van inhoud en materiaal van campagnes.

Wat ga je doen:

  • Deelnemen aan het definiëren en implementeren van de Employer Branding-strategie.
  • Informatie en onderzoek verzamelen en analyseren met betrekking tot behoeften, trends en doelgroepen van belanghebbenden/klanten en de markt.
  • Integreren van Employer Branding-activiteiten in regionale/functionele wervingsplannen.
  • Marketingkanalen bepalen.
  • Employer Branding-initiatieven samen met de business en Attract & Recruit-teams definiëren.
  • Een mediaplan en evenementenplan opstellen.
  • De inhoud van wervingsmaterialen vaststellen.
  • Goedgekeurde inhoud en materiaal voor campagnes goedkeuren.

De stakeholders:
Intern: Werving, Studentenrelaties, andere delen van People & Talent Development, Corporate Brand and Communications, Marketingafdelingen, HR Business Partners.
Extern: Externe leveranciers, mediabureaus en communicatiebureaus.

Dit neem je mee:

  • Bachelor- of masterdiploma in een relevant vakgebied (Marketing & Communicatie, Bedrijfskunde of Human Resources).
  • Minimaal 2 jaar ervaring in Marketingcommunicatie of Employer Branding, Wervingsmarketing.
  • Creatieve geest.
  • Zeer goede communicatieve vaardigheden in het Nederlands en Engels, zowel mondeling als schriftelijk.
  • Sterk vermogen om zelfstandig te werken.
  • Sterke verbale en schriftelijke communicatieve vaardigheden met het vermogen om complexe ideeën in begrijpelijke zakelijke termen uit te drukken.
  • Uitstekende vaardigheden in stakeholdermanagement.
  • Ervaring in grote internationale organisaties is een pluspunt.
  • Goede kennis van MS Office en andere ondersteunende toepassingen.

Wat bieden we je:

Stap in de wereld van dit internationale bedrijf in Amsterdam en maak deel uit van de toekomst van duurzame energie. We bieden een voltijds project van 40 uur per week, dat loopt van 1 oktober 2023 tot 30 september 2024, met de mogelijkheid tot verlenging. Het uurtarief is marktconform en aantrekkelijk.

Is dit jouw ideale project? Laat van je horen via henk@gewoonhenk.nl of het onderstaande formulier. Je kan reageren tot 7 september 2023 15:00u.* We nemen alleen reacties met een CV en een motivatiebrief in behandeling.

*Bij de juiste kandidaat kunnen we de aanvraag mogelijk eerder sluiten.

Mis nooit meer een opdracht

We sturen je geen spam! Je kan je op elk moment afmelden