Amsterdam: Eindredacteur

Voor een grote en complexe overheidsorganisatie zoeken wij per direct voor een periode van circa 18 maanden 2 ervaren Redacteuren. Heb jij ervaring met schrijven van klant – taal op B1-niveau, bij een (semi-) overheidsorganisatie? Dan zoeken wij jou!

Wat ga je doen?

Het project waar deze rol openstaat heeft tot doel voor een groot aantal processen (400+) de bijbehorende formulieren te digitaliseren en beschikbaar te stellen aan cliënten via een van onze portals/ websites. Het moet geschikt worden gemaakt voor verschillende communicatiekanalen en herschreven worden ten behoeve van geïntegreerde klantreizen Hierbij dient de content een transformatie te ondergaan om het geschikt te maken voor de nieuwe indeling en technologie. Hierbij zal rekening gehouden worden met het nieuwe designsystem, wet en regelgeving, content richtlijnen en Mobile First.

Jouw werkzaamheden:

  • Alle bestaande relevante brieven opstellen / digitaliseren;
  • Succesvolle afstemming te realiseren met de verschillende klantreis teams en de betrokken
    inhoudsdeskundige
  • Plannen & coördinere
  • Inventariseren benodigde aanpassingen verwerken t.b.v. de verschillende kanale
  • Afstemming intern en met andere divisie als single point of contac
  • Redactie voeren over de content voor het web, contactcenter en de brieven.

Het werk is al wel helemaal voorbereid en uitgedacht en er al een beschrijving gemaakt va de werkzaamheden.
Je moet het als interim Redacteur dus niet vervelend vinden dat de opdracht in principe een vrij uitvoerend karakter zal hebben.

Wat neem jij mee?

  • Aantoonbare ervaring als (eind)redacteur binnen grote/complexe overheidsorganisaties
  • Ervaring met opstellen communicatie ivm digitalisering (formulieren)
  • Ervaring met redactionele ondersteuning Klant Contact centra
  • Een hbo- of wo-opleiding diploma, bijvoorbeeld Journalistiek, Nederlands of Communicatie
  • Je hebt ervaring met schrijven van klanttaal op B1-niveau, bij een (semi-) overheidsorganisatie
  • Je vindt het leuk om je vast te bijten in ingewikkelde content structuren. Je kunt die
    structuren snel doorzien, beoordelen en heldere alternatieven bedenken.\
  • Je werkt zorgvuldig en methodisch.
  •  Je kunt goed samenwerken en begrijpt dat afstemming met collega’s een belangrijk
    onderdeel van het werk is.
  • Je komt met ideeën en wilt jezelf én je team verder ontwikkelen: eigenschappen die
    passen in onze agile visie op werk en productiviteit. Als je al eerder agile hebt gewerkt, is
    dat een pre.
  • Ook een pre: kennis van workflow-systemen, ervaring met een content
    managementsysteem (CMS).

Herken jij jezelf in deze rol en ben jij ongeveer 18 maanden beschikbaar voor 38 uur per week vanaf 2 januari a.s. (met optie tot verlenging)? Stuur dan jouw motivatie en CV uiterlijk 21 december 11:00 naar marielle@gewoonhenk.nl

Invulling kan op basis van detachering of freelance.

Er kan vanuit huis worden gewerkt.

Mis nooit meer een opdracht

We sturen je geen spam! Je kan je op elk moment afmelden