Utrecht: Service Designer

Heb jij minimaal 5 jaar relevante werkervaring, bij voorkeur in de mobiliteitssector en/of e-commerce en  ruime ervaring in de methodes van Human Centered Design & Design Thinking? Lees dan snel verder!

Wat ga je doen?

Je gaat aan de slag in het Cluster Reizigers in het voorbereidingsteam Klantbinding. Dit team is verantwoordelijk voor ontwerpvraagstukken rondom strategische initiatieven zoals accountstrategie, klantherkenning en relevante communicatie. De hoofdlijnen hiervoor zijn al uitgezet, maar moeten nog bij elkaar worden gebracht in één samenhangende aanpak. Hiervoor moeten concrete concepten worden uitgewerkt, die vervolgens gevalideerd worden met de reizigers. Met deze concepten draag je bij aan verschillende journeys binnen de organisatie. Dankzij jouw inzicht, ervaring en verbindende eigenschappen ben jij van onschatbare waarde bij het uitwerken van deze strategische initiatieven naar ontwikkel- en marketingteams. In meer detail ga je het volgende doen:

  • Het samenbrengen van de verschillende initiatieven in één samenhangend geheel samen met je collega’s uit het voorbereidingsteam en andere relevante stakeholders. Indien nodig organiseer en faciliteer je hiervoor een Design Sprint.
  • Het in kaart brengen en visualiseren van huidige en mogelijk nieuwe customer journeys vanuit klant- en operationele data.
  • Het ontwikkelen, organiseren en uitvoeren van Proof of Concepts (experimenten) in onze app- en webkanalen om te testen of we goed inspelen op de klantbehoeftes en organisatiedoelen

Wat neem jij mee?

  • Minimaal HBO werk- en denkniveau
  • Je hebt minimaal 5 jaar relevante werkervaring, bij voorkeur in de mobiliteitssector en/of e-commerce
  • Ervaring met vraagstukken rondom personalisatie en klantbinding is een pre
  • Je hebt ruime ervaring in de methodes van Human Centered Design & Design Thinking
  • Je hebt ervaring in kwalitatief & kwantitatief gebruikersonderzoek
  • Je bent ondernemend en denkt in oplossingen; fact based en datagedreven
  • Je hebt ruime ervaring met service design en gebruikt dit voor het maken van workshops en design sprints. Bij voorkeur kan je ook je rol verbreden naar UX design indien dat nodig is
  • Je kunt customer journeys opstellen en weet op welk detailniveau je moet schakelen. Ervaring met een journey management tool is een pre
  • Klantgericht denken en doen zit in je haarvaten
  • Je wilt continu gebruikerservaringen verbeteren
  • Je bent een teamspeler die goed samen kan werken op verschillende niveau’s: met UX-designers, UX-writers, ontwikkelaars, product owners en ook leads
  • Je bent een kei in stakeholdermanagement

Wat moet je nog meer weten?

De opdracht start 1 juni en loopt tot en met eind november 2024 met optie tot verlenging en is voor 36 uur per week.

Invulling kan op basis van Freelance (max. uurtarief inclusief reis -en onkosten en excl. BTW bedraagt €87) of op basis van detachering op onze payroll. (salaris n.o.t.k.)

Zoeken wij jou? Stuur dan uiterlijk 29 april jouw CV naar marielle@gewoonhenk.nl

Mis nooit meer een opdracht

We sturen je geen spam! Je kan je op elk moment afmelden