Ben jij een doorgewinterde manager die buiten de gestelde kaders durft te kijken? Heb je daarnaast toevallig ook nog ervaring binnen een commerciële retail en/of food service omgeving? Lees dan even verder…
Wat ga je doen?
Het team wat je gaat aansturen binnen deze opdracht bestaat uit 2 formatmanagers, 2 marketeers, 1 junior marketeer, 1 interne activatie manager en twee stagiaires. De formatmanagers richten zich op het (door)ontwikkelen van de bestaande formules. Zij zorgen voor formule identiteit en strategie en geven invulling aan deze concepten. De marketeers richten zich op het verhogen van merkbekendheid en transacties door klanten op het juiste moment, met de juiste boodschap en via het juiste medium te bereiken. Verder richt de interne activatie manager zich op het optimaal betrekken van en verbinding creëren tussen alle retailmedewerkers werkzaam binnen onze formules (2500 collega’s).
Dankzij jouw conceptuele vermogen en resultaatgerichtheid ben jij van onschatbare waarde bij het:
- Aansturen van 8 collega’s binnen het team Formatmanagement en Marketing, onderdeel van de afdeling Commercie. Je motiveert en coacht het team, staat klaar als sparringpartner op inhoud en proces en zorgt dat het team up-to-date is met betrekking tot nieuwste ontwikkelingen op het gebied van format en marketing.
- Vertalen van de Retail strategie naar de jaarplannen van de afdeling Format en Marketing. Dit doe je in afstemming met verschillende stakeholders
- Het formuleren van de formule strategieën en doelstellingen voor de eigen formules
- Het (door)ontwikkelen en innoveren van de concepten voor onze klanten binnen de context van de organisatie missie, visie en strategie.
- Deelname aan het MT Commercie, en daarmee directe samenwerking met de teamleads Category Management & Inkoop en Business development.
Wat neem jij mee?
- Afgeronde WO- opleiding in de richting van marketing, bedrijfseconomie of bedrijfskunde.
- Minimaal 8 jaar ervaring, waarvan minimaal vier jaar als leidinggevende op gebied met in ieder geval commerciële marketing en bij voorkeur ook met formatmanagement.
- Het is een pre wanneer je ervaring hebt in een commerciële (retail of foodservice) omgeving.
- Je denkt graag buiten de gestelde kaders en kijkt over de scope van je eigen team heen.
- Je kunt goed samenwerken met verschillende stakeholders in een complexe en dynamische omgeving
- Met gemak vertaal jij strategische speerpunten naar tactische en operationele doelstellingen.
Herken jij jezelf in dit uitdagende profiel en ben jij per 2 oktober beschikbaar voor 36 uur per week en in ieder tot en met met medio april 2024? Stuur dan uiterlijk 29 augustus jouw CV en motivatie naar marielle@gewoonhenk.nl
De functie kan op basis van detachering of freelance worden ingevuld. Het maximum uurtarief inclusief reis -en onkosten en excl. BTW bedraagt € 93
Er kan hybride worden gewerkt