Ben jij 12 – 16 uur per week beschikbaar, heb je doorgewinterde communicatie -en marketingervaring binnen gemeenten en aantoonbare werkervaring in de afgelopen 2 jaar met het adviseren op het gebied van gezondheidszorg en preventie? Dan hebben wij een mooie parttime interim opdracht voor jou openstaan…
Wat ga je doen?
Je wordt verantwoordelijk voor de vertaling van het Integraal Zorgakkoord (IZA) en de regionale samenwerking binnen Gezond Gooi. Voor deze thema’s worden actieplannen voor de komende jaren ontwikkeld en hiervoor is een basis marketing en communicatiestrategie ontwikkeld. Deze strategie moet verder worden doorontwikkeld en geïmplementeerd. Als coördinator van alle communicatieprojecten binnen IZA help je met de vertaling ervan naar zowel de zorgprofessionals, de eigen achterban van de verschillende samenwerkingspartners, als naar de inwoners van de regio Gooi en Vechtstreek.Je werkt samen met de communicatieadviseurs vanuit de diverse organisaties, zoals de zorgverzekeraar, het sociaal domein en de zorgsector. Je hebt nauw contact met de verantwoordelijke wethouder en de projectleider van het Integraal Zorgakkoord. Dit komt op het volgende neer:
- Je adviseert de projectleider en wethouder gevraagd en ongevraagd over de marketing en communicatie- en participatieaanpak op het gebied van IZA;
- Je stelt een marketing communicatieplan op voor het Integraal Zorg akkoord en de positionering van Gezond Gooi;
- Je coördineert een publiekscampagne gericht op gedragsverandering;
- Je hebt en houdt de regie op de plannen en uitvoering van een aantal marketing- en communicatieprojecten en pakt deze proactief op. Daarbij maak je zelf (en in overleg met de klankbordgroep communicatie) alle communicatiemiddelen, zoals nieuwsbrieven en berichten voor uiteenlopende on- en offlinekanalen;
- Je schrijft en redigeert teksten voor intern en extern gebruik, afgestemd op de verschillende doelgroepen;
- Samen met de woordvoerder zorg je voor relevante berichtgeving in de diverse (lokale) media, schrijf je persberichten en zorg je voor voldoende media-aandacht;
- Je hebt ervaring in het werken met mediabureaus en in het begeleiden van campagnes;
- Je hebt creatieve ideëen hoe je de verschillende doelgroepen kan bereiken en motiveren en je weet ook hoe je dit moet omzetten naar acties;
- Je hebt oog voor actuele, relevante ontwikkelingen in de zorgsector en het sociale domein en adviseert daarover.
Wat neem jij mee?
- WO Master communicatie
- Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar met strategisch marketing- en communicatieadvies binnen een gemeentelijke instelling en het organiseren en plannen van communicatie -en marketingprojecten
- Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 2 jaar met het adviseren op het gebied van gezondheidszorg en preventie
- Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als strategisch marketing-communicatieadviseur binnen het publiek domein én de gezondheidszorg
- Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 2 jaar met het schrijven van teksten voor diverse (off- en online) kanalen en middelen
Overige informatie
Deze parttime interim opdracht start per z.s.m. en is voor 12-16 uur per week en voor in ieder geval 12 maanden (met optie tot verlenging van 2 x 12 maanden). De werkdagen zijn in nader overleg te bepalen
Invulling kan op basis van detachering of freelance. Maximum uurtarief bij freelance bedraagt €90 incl. reis -en onkosten en excl. BTW
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland in week 15. Deze vinden online (via teams) plaats.
Zoeken wij jou? Stuur dan uiterlijk 3 april a.s. jouw CV incl. 2 referenties naar marielle@gewoonhenk.nl