Heb jij minimaal 1 jaar recente ervaring als Webredacteur, aantoonbare kennis van digitale toegankelijkheid WCAG 2.1 en AVG en een paar jaar ervaring met het Typo3 CMS-systeem? Dan zoeken wij jou!
Wat ga je doen?
Als webredacteur ben je verantwoordelijk voor het up to date houden van alle webcontent op meerdere website. Je werkt hierin nauw samen met 3 online media adviseurs. Iedere online media adviseur is verantwoordelijk voor eigen afdeling/onderwerpen op de website. Jij bent werkzaam voor alle afdelingen.
Je werkt nauw samen met je directe collega’s van team communicatie. Met jouw kennis en flexibiliteit schakel je snel en weet jij de diverse projecten optimaal te ondersteunen. Je schakelt gemakkelijk met iedereen en gaat voor resultaat. Je bent doortastend en durft af en toe best collega’s uit te dagen. Als het nodig is, geef je tegengas.
Je functie is vooral gericht op de inhoudelijke kant van de websites.
Jouw belangrijkste werkzaamheden:
- Toegankelijkheid: je kent de webrichtlijnen en houdt je aan de regels van toegankelijk schrijven;
- Content management: je zorgt ervoor dat nieuwe content gepubliceerd wordt op het web en je zorgt voor content optimalisatie van bestaande pagina’s;
- Selectie van berichten: je maakt een selectie uit aangeleverde teksten en het aanbod van onderwerpen, herschrijft ingekomen stukken en maakt intro’s;
- Ontwikkelingen in de organisatie en de omgeving vertaal je naar webcontent en sitestructuur;
- Digitale nieuwsbrieven maken en verzenden;
Wat neem jij mee?
Belangrijk is dat je gestructureerd kunt werken, ervaring hebt met CMS systemen en kennis hebt van online communicatie. Ook heb je goed gevoel voor tekst en beeld. En verder:
- Een afgeronde opleiding communicatie op minimaal mbo niveau 4
- Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als webredacteur
- Beschikbaar op vrijdag als volledige werkdag (must)
- Aantoonbare kennis van digitale toegankelijkheid WCAG 2.1 en AVG
- Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met het Typo3 CMS-systeem
- Uitstekende advies en schrijfvaardigheden, aan te tonen door middel van een motivatie bij de reactie op deze vacature (deze als bijlage naast het CV om)
Wat moet je nog meer weten?
Naast de vaste vrijdag werken, betreft dit een functie voor 24 uur per week en heeft de opdrachtgever de voorkeur voor de volgende werkdagen: Maandag, dinsdag of donderdag.
Hybride werken is bespreekbaar
Deze tijdelijke functie start uiterlijk 3 juni a.s. en is voor 3 maanden, met optie tot verlenging.
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 22 mei 2024
Invulling kan op basis van detachering (max. salaris €3650 bruto per maand op basis van een 36-urige werkweek) of middels Freelance (max. tarief incl. reis- en onkosten bedraagt €65 excl. BTW)
Zoeken wij jou? Stuur dan uiterlijk 8 mei a.s. om 10:00 uur jouw CV en motivatiebrief naar marielle@gewoonhenk.nl