Heb jij minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als contentredacteur binnen de overheid/gemeenten? Dan zoeken wij jou voor deze interim functie!
Wat ga je doen?
Samen met je collega’s werk je continue aan het verbeteren van de online dienstverlening. Jouw werkzaamheden:
- Je schrijft taakgerichte content voor de websites van gemeente De Wolden en gemeente Hoogeveen;
- Je bewaakt de planning en afspraken over content creatie (verzamelen, redigeren en online plaatsen);
- Je begeleidt vakspecialisten bij het opstellen van content en online formulieren;
- Je hanteert en bewaakt de stijlgids voor online content;
- Je toetst content op toegankelijkheid en redigeert aangeleverde content;
- Je hebt ervaring met Adobe Pro en je maakt pdf’s toegankelijk;
- Je beantwoordt vragen over de websites van collega’s, inwoners en instanties
- Je levert gegevens voor specifieke rapportages;
- Je gebruikt verschillende tools om de websites te monitoren;
- Je neemt deel aan projecten;
- Je signaleert problemen en stelt pro-actief voorstellen op.
Wat neem jij mee?
- Relevante HBO opleiding
- Minimaal 3 jaar aantoonbare ervaring als content redacteur, waarvan minimaal 2 jaar binnen overheid/gemeenten
- Aantoonbare kennis van toegankelijkheid en digitale dienstverlening voor overheden
- Aantoonbare werkervaring met een CMS systeem
De start is per z.s.m. De functie is in ieder geval 3 maanden en 32 uur per week.
Invulling kan op basis van detachering of freelance. Het uurtarief bij Freelance bedraagt €60 – €65 incl. reis- en onkosten en excl. BTW.
Herken jij jezelf in dit profiel? Stuur dan uiterlijk 14 december a.s. jouw CV (incl. 2 referenties) en je motivatie naar marielle@gewoonhenk..nl