Ben jij bekend met onderzoeken als neuromarketing, campagne-effectmeting en imago & reputatieonderzoek en ben je gewend om vanuit klantbehoeften te denken en handelen? Dan zoeken wij jou voor deze functie van Marketeer!
Wat ga je doen?
Je draagt zorg voor de implementatie van de marketingstrategie in dienstverlening en organisatie (bijv. propositie-ontwikkeling, internal branding, redactieformule, employer branding, contentmarketing). Ontwikkeling en uitrol van diverse campagnes (merk, propositie, werkgeversmerk, brand publishing) i.s.m. reclame- en mediabureaus. Doorvertaling communicatiemiddelen naar touchpoints richting de markt in de marketingfunnel, maar ook intern en naar andere stakeholders. Bij alles wat je doet denk je na over de toegevoegde waarde voor de klant en vraag je jezelf af of het efficient en doelgericht is. Deze rol is ter tijdelijke versterking van het team. Samen met het team ben je verantwoordelijk voor de realisatie van de marketingstrategie en effectieve en onderscheidende marktbewerking campagnes. Je denkt hierbij vanuit data (klant/markt) en vertaalt dit door naar een converterende marketingfunnel voor de producten, diensten en communicatiekanalen. Zo zorgen zij ervoor dat hun klanten houvast ervaren. Je werkt samen in een dynamisch, fris marketingteam (10fte) met collega’s die iedere dag het verschil willen maken.
Wat neem jij mee?
Je bent bekend met onderzoeken als neuromarketing, campagne-effectmeting en imago & reputatieonderzoek en gewend om vanuit klantbehoeftes te denken en handelen. Minimaal 5 jaar werkervaring met het laden van een merk middels merkpositionering/campagnes binnen grote, complexe klantgedreven organisaties. Je kunt jouw visie goed verwoorden en je bent in staat hiervoor draagvlak te creëren. Aantoonbare ervaring in het bedenken en ‘runnen’ van campagnes met een brede middelenmix van online en offline campagneonderdelen, op SEE, THINK, DO en CARE niveau. Ook ervaring met interne uitrol is van belang. Creativiteit om met verrassende oplossingen te komen teneinde je (campagne)doel weten te bereiken. Ervaring bij vergelijkbare overheidsorganisaties met het werken met reclame en mediabureaus; evenals goed stakeholdermanagement en wendbaar zijn/bij te sturen zodra er nieuwe inzichten ontstaan of de markt of stakeholders iets anders vragen. Kennis van en ervaring met fact based werken, conversieoptimalisatie, media inkoop en contentmarketing. Vanuit de principes: vertrouwen, vrijheid, verantwoordelijkheid en samenwerken ga je voor resultaat.