Heb jij aantoonbare werkervaring met communicatie in cultuurveranderingsprojecten en daarnaast aantoonbare werkervaring met het adviseren over het vertalen van de strategische visie naar concrete concepten en producten? Dan zoeken wij jou voor deze parttime opdracht!
Wat ga je doen?
Wij zijn op zoek naar een proactieve, hands-on communicatiestrateeg die diversiteit en inclusie centraal stelt en de politie eenheid Rotterdam op dit gebied activeert en verbindt. Je werkt nauw samen met het communicatieteam van de eenheid. Samen met het programmateam bepaal je het communicatiebeleid- en de strategie voor dit programma. Je weet hoe je collega’s kunt inspireren en stimuleren om actief met diversiteit en inclusief aan de slag te gaan. Kortom, je draagt actief bij aan de zichtbaarheid van het onderwerp, de resultaten van het programma en het bevorderen van een cultuurverandering.
Jouw doelstellingen:
- Je bewaakt de positionering van het onderwerp D&I en zorgt ervoor dat het programma ‘politie voor iedereen’ binnen en buiten de politie zichtbaar zijn.
- Je adviseert bij complexe interne en externe communicatievraagstukken binnen D&I,
- Je geeft projectmanagers, de programmamanager, de verandermanager en de programmadirecteur proactief communicatieadviezen met betrekking tot (resultaten van) D&I-projecten en draagt bij aan de uitvoering van die adviezen om de communicatie op een bevredigende manier vorm te geven.
- Je adviseert over het vertalen van de strategische visie naar concrete concepten en producten
- Je analyseert en signaleert maatschappelijke trends en issues die de reputatie van de politie beïnvloedt.
- Je adviseert ook bij mediabeleid en inzet boegbeelden.
Jouw verantwoordelijkheden:
- (mede)verantwoordelijk voor het verder ontwikkelen van een communicatiestrategie en het communiceren van Diversiteit en Inclusie in samenwerking met de afdeling communicatie van de politie eenheid Rotterdam:
- Je ontwikkelt en implementeert het communicatiebeleid en de communicatiestrategie van D&I.
Wat neem jij mee?
Wij zien het volgende graag aantoonbaar in jouw CV terug:
- Minimaal een erkende en volledig afgeronde universitaire diploma in de richting van Communicatie of Marketing
- Aantoonbare werkervaring in het ontwikkelen en door vertalen van een communicatiestrategie, zowel voor een interne als een externe doelgroep
- Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met communicatie in cultuurveranderingsprojecten
- Aantoonbare werkervaring met het adviseren over het vertalen van de strategische visie naar concrete concepten en producten
- Aantoonbare werkervaring met het analyseren en signaleren van maatschappelijke trends en issues die de reputatie van de politie beïnvloedt (dit is een wens)
Deze functie start begin januari 2024, of eerder wanneer de screening eerder is afgerond en loopt in ieder geval tot en met eind juli 2024, met optie tot verlenging. De opdracht is voor 20 uur per week en kan op basis van detachering of freelance worden ingevuld. Maximum tarief bij freelance bedraagt €90 incl. reis -en onkosten en exclusief BTW
Wil jij deze mooi rol graag invullen? Stuur dan jouw CV en motivatie uiterlijk 31 oktober naar marielle@gewoonhenk.nl