Heb jij een passie voor het schrijven en creëren van content in de breedste zin van het woord? Lees dan snel verder…
Wat ga je doen?
Als contentspecialist op de Marketingcommunicatieafdeling deze grote Netbeheerder zorg jij ervoor dat de klant hen begrijpt. Samen met de interne en externe redacteuren bewaak jij de kwaliteit en consistentie van de teksten in alle klantcommunicatie. Je vertaalt boodschappen in heldere teksten waarbij je zorgt voor een uniforme merkbeleving bij de klanten.
Jouw takenpakket in het kort:
- Je schrijft en redigeert teksten voor online en offline middelen. Je optimaliseert teksten op basis van inzichten uit klantonderzoek en analytics;
- Je draagt zorg voor een uniforme merkbeleving van deze Netbeheerder
- Je bewaakt de huis- en schrijfstijl en borgt deze met (UX) designers en de (eind)redacteur;
- Je bent sparringpartner voor je collega’s op gebied van contentcreatie.
Wat neem jij mee?
Je houdt ervan om ingewikkelde onderwerpen of processen te doorgronden. Je ziet het als een uitdaging om een brij aan informatie om te zetten in teksten. En je adviseert vanuit jouw expertise over de aanpak. Daarnaast ben je iemand die analytisch en kritisch te werk gaat en tegelijkertijd een pragmatische inslag heeft. Je blijft vragen stellen tot je dingen écht begrijpt. Je durft het gesprek aan te gaan om het belang van de klant te behartigen, zoekt de samenwerking met collega’s op en bent in staat snel een netwerk op te bouwen. Je weet mensen mee te krijgen en te enthousiasmeren, bent resultaatgericht maar houdt oog voor de relatie met collega’s. Jij:
- Hebt een passie voor het schrijven en creëren van content in de breedste zin van het woord;
- Achtergrond in communicatie en/of journalistiek is een vereiste;
- 10 jaar ervaring in een soortgelijke rol;
- Overbodig maar toch: uitstekend onderlegd in de Nederlandse taal;
- Ervaring met inrichten van webpagina’s in een cms;
- Ervaring met agile scrum is een pré;
- Kunt je uitstekend verplaatsen in de klant van deze Netbeheer en gebruikt dat als uitgangspunt om content te ontwikkelen;
- Bijt je graag vast in onderwerpen en kunt complexe processen doorgronden en vertalen naar begrijpelijke content voor onze klanten;
- Hebt kennis van SEO, storytelling en klant(proces)communicatie;
- Heb affiniteit met verduurzaming/klimaatproblematiek is een pré;
- Hebt ervaring met het werken met multidisciplinaire communicatieteams (adviseurs, UX, social media, redactie, web development).
De opdracht start per 11 oktober en loopt in ieder geval tot en met 11 april 2024 en is voor 32 uur per week. Vooralsnog is de rol alleen op basis van detachering.
Herken jij jezelf in deze opdracht? Stuur dan uiterlijk 2 oktober jouw CV en motivatie naar marielle@gewoonhenk.nl