Zwolle: Projectleider (Agile/ sprints)

Ben jij een enthousiaste en flexibele projectleider met een passie om ‘de klus’ te klaren? En heb jij interesse in, affiniteit met en/ of kennis van ontwikkelingen op het gebied van financiën, assetmanagement en de waterwereld? Lees dan snel verder voor meer informatie over deze parttime interim opdracht!

Wat ga je doen?

Het waterschap is sinds 2021 bezig met het verbeteren van het assetmanagementsysteem. Ziuj hebben een kwaliteitssysteem ontwikkeld en zijn de afgelopen jaren druk bezig dat systeem te implementeren (het vierkante wiel rond maken noemt men dat). Men heeft Assetmanagementplannen opgesteld en zijn nu bezig met het helder opstellen van de prestatiekaders en risico kaders. Ook de kosten kaders moeten anders uitgewerkt worden. De organisatie wil het Algemeen Bestuur in staat stellen om makkelijker te sturen op kosten, prestatie, risico en willen daarom ook de begrotingsmethodiek aanpassen. Daarnaast is men in de begrotingsmethodiek altijd op zoek naar verbeteringen om de begroting eenvoudiger, duidelijker en leuker te krijgen.

Er zijn al een mijlpalen plan van aanpak opgesteld en men zoekt een projectleider die hen de eerste maanden goed op weg kan helpen. Men wil veel zelf doen en hebben vaak ook de meeste kennis in huis, maar zij zoeken iemand die de coördinatie oppakt, werksessies goed kan begeleiden en de organisatie op weg helpt met Agile werken.

De organisatie zoekt een pragmatische aanpak en willen dit project niet te groot maken. Kleine aanpassingen kunnen mogelijk al voldoende zijn.Zij voorzien op dit moment dat zij in de periode december tot en met maart 3 sprints van elk 3 dagen zullen uitvoeren met een multidisciplinair team, naast een aantal reguliere overleggen en een start bijeenkomst. De uitwerking van de sprints zal bij eigen medewerkers liggen.

Wat neem jij mee?

Je bent een enthousiaste en flexibele projectleider met een passie om ‘de klus’ te klaren. In jouw projecten werk je nauw samen met projectleden en opdrachtgevers van andere afdelingen. Je coacht en motiveert projectmedewerkers en ondersteunt het projectteam waar nodig. Je hebt interesse in, affiniteit met en/ of kennis van ontwikkelingen op het gebied van financiën, assetmanagement en de waterwereld.

En verder:

  • Aantoonbare ervaring met de coördinatie van bedrijfskundige projecten;
  • Aantoonbare ervaring in het begeleiden van sprints

Pre:
Je hebt aantoonbare werkervaring met betrekking tot implementatie van assetmanagement, kostenstructuren en/ of aanpassen van begrotingsmethodieken;

Wat moet je nog meer weten?

Het betreft een parttime rol van ca. 200 uur in de periode november 2024 t/m april 2025.

Invulling kan op basis van detachering of freelance. Maximum uurtarief bij freelance bedraagt €96 incl. reis -en onkosten en excl. BTW

Zoeken wij jou? Stuur dan uiterlijk 22 oktober jouw CV en korte motivatie naar marielle@gewoonhenk.nl

Mis nooit meer een opdracht

We sturen je geen spam! Je kan je op elk moment afmelden