Denk jij buiten de gebaande paden en wil jij meewerken aan het intensiveren en versnellen van de energietransitie in Zoetermeer? Lees dan snel verder!
Wat ga je doen?
In lijn met het beleid om de energietransitie te intensiveren en versnellen, is er de komende jaren een toenemende behoefte aan effectieve communicatie binnen dit programma. Hiervoor is duidelijke, creatieve, vernieuwende en aansprekende content noodzakelijk die zowel inwoners als organisaties inspireert en motiveert om actief deel te nemen aan de energietransitie. Gezien de huidige bezuinigingen binnen de organisatie wordt het steeds belangrijker om te verschuiven van betaalde content (zoals advertenties) naar laagdrempelige, gratis content, waarbij de nadruk steeds meer komt te liggen op online communicatie.
Om dit te realiseren, zoekt men een creatieve online specialist nodig die buiten de gebaande paden denkt en een brede, inclusieve doelgroep kan bereiken. Beeldcommunicatie (zoals video, animaties en infographics) wordt daarbij steeds belangrijker, met als doel jongeren en anderstaligen meer te betrekken bij de energietransitie.
Jouw werkzaamheden:
Contentcreatie voor energieloket
Storytelling en interviews: videoportretten en bewonersverhalen.
Animatievideo’s: zelf storyboard en script maken en de animatievideo’s inspreken als voice-over.
Zelf infographics maken
Artikelen Streekblad + content sociale media.
Creatie sociale media content, nieuwsberichten én artikelen en themapagina’s voor het Streekblad: voor events, updates en inspiratie gerelateerd aan de energietransitie in Zoetermeer
Opzetten campagnes voor Energieloket Zoetermeer, VvE-loket of specifieke thema’s
Omvat offline en online communicatie, zoals posters in de gemeente, online advertenties (Google Ads), sociale media en krant.
Webbeheer en -design
Up-to-date houden (en herorganiseren) van de website www.energieloketzoetermeer.nl. Plaatsen van nieuwe, relevante content. Uitbreiding Energieloket Zoetermeer met een eigen Ondernemersloket. Klantreis helder maken – in zowel tekst als beeld – en optimaliseren. Zorgen voor eenheid in (afgeleide) huisstijl.
Wat neem jij mee?
Eisen:
- Aantoonbare werkervaring met contentcreatie, social media, webbeheer, webdesign én het opzetten van campagnes. Licht dit duidelijk toe middels een aparte alinea in het cv
- Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als contentspecialist / communicatiemedewerker binnen een overheidsorganisatie
- Aantoonbare werkervaring met de energietransitie
en verder:
- Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met het opzetten van energietransitie campagnes binnen een gemeente, licht dit duidelijk toe
- Aantoonbare werkervaring met het maken voor content gericht op jongeren en anderstaligen, noem hiervan een concreet voorbeeld in het cv
Wat moet je nog meer weten?
Deze rol voor 16 uur per week start zo spoedig mogelijk en is in ieder geval voor een jaar, met optie tot verlenging van 1 x 12 maanden.
Werkdagen: maandag tot en met woensdag
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 18 november 2024 tussen 09:00 uur en 17:00 uur
Invulling kan op basis van detachering of freelance. Bij freelance: uurtarief altijd incl. reis- en onkosten (en excl. BTW)
Zoeken wij jou?
Stuur dan uiterlijk 8 november a.s. jouw CV en korte motivatie naar marielle@gewoonhenk.nl