Zeist: Sr. Communicatie & PR adviseur

Wil jij actief bijdrage aan gezondere zorg- en welzijnsmedewerkers en een gezondere zorgsector binnen een leuk en enthousiast team met gedreven collega’s en heb jij minimaal 5 jaar ervaring als PR -en Communicatie adviseur?  Lees dan snel even verder…

Wat ga je doen?

  • Je draagt met een proactief PR-beleid bij aan de zichtbaarheid, naam- en propositiebekendheid en de reputatie van deze ledenorganisatie.
  • In nauwe samenwerking en afstemming met de samenwerkingspartners op onderzoek en met het onderzoeksbureau geef je ieder kwartaal onze onderzoeken vorm. Van het bepalen van het onderwerp en de insteek tot en met het opstellen van de vragen.
  • Daarnaast coördineer je de uitvoering en opmaak ervan (rapport en infographics).
  • Je vertaalt onze thema’s, onderzoeken, projecten, events en (nieuwe) producten, diensten en initiatieven feilloos in mediagenieke invalshoeken en persberichten. Hiermee voer je een effectieve perslobby waarmee deze ledenorganisatie haar autoriteitspositie versterkt.
  • Je adviseert onze directeur en het communicatieteam gevraagd en ongevraagd over media- en pr-kansen en over communicatievraagstukken en campagnes. Dit advies weet je te vertalen in communicatieplan
  • Je stimuleert, inspireert en faciliteert onze sleutelpersonen om zichzelf meer inhoudelijk via de media te profileren en hun relaties met stakeholders te versterken met proactief stakeholder management.
  • Je monitort dagelijks de (nieuws)media en politieke actualiteit op relevante ‘haakjes’ en weet deze te verzilveren door de ledenorganisatie hierin een stem en gezicht te geven.
  • Je bouwt en onderhoudt een (media)netwerk Je schrijft artikelen, blogs, en andere content voor verschillende on- en offline kanalen en je stuurt externe partijen (vormgevers, communicatiebureaus et cetera) aan bij de ontwikkeling van communicatiemiddelen.
  • Je denkt -o.a. o.b.v. onderzoek- mee over (nieuwe) proposities van producten en diensten en weet deze succesvol (via de media) te lanceren.
  • Je monitort dagelijks de effecten van je werkzaamheden zodat je kunt bijsturen waar nodig en maakt rapportages van gerealiseerde publiciteit.

Wat neem je mee?

  • Je beschikt over een afgeronde relevante opleiding op hbo of wo niveau (bij voorkeur) in de richting journalistiek, PR, media, of communicatie.
  • Je hebt ten minste 5 jaar ervaring als pr-(en communicatie)adviseur/-medewerker in een adviserende én uitvoerende rol.
  • Je hebt kennis van / affiniteit met de zorg- en welzijnsbranche of anders een sterke drive om in zorg en welzijn aan de slag te gaan.
  • Jouw belangrijkste competenties zijn: samenwerkingsgericht, betrokken, netwerker en verbinder, pragmatisch denker, intelligente doener, creatief, positieve energie, resultaatgericht.

Herken jij jezelf in dit profiel en  ben je per 1 februari tot 1 juli 2023 beschikbaar voor 24 uur per week? Reageer dan voor 29 januari a.s. middels onderstaand formulier of per e-mail naar marielle@gewoonhenk.nl

De functie is met optie tot verlenging en kan op basis van freelance of detachering worden ingevuld. 

Mis nooit meer een opdracht

We sturen je geen spam! Je kan je op elk moment afmelden