Ben jij de conceptueel denkende strategische marketeer die de samenhang tussen verschillende onderwerpen weet te vatten in 1 marketing plan vanuit het perspectief van ondernemers? Dan zoeken wij jou!
Wat ga je doen?
Je handelt altijd vanuit data (klant/markt) en klantbehoeften. Je kijkt naar alle touchpoints in de klantreis en verbindt die optimaal met onze producten, diensten en communicatiekanalen. Zo zorgt men ervoor dat de klanten houvast ervaren. Je werkt samen in een dynamisch, fris marketingteam (9fte) binnen de nieuw gevormde afdeling Merk & Communicatie. Met collega’s die iedere dag het verschil willen maken. Deze rol is ter tijdelijke versterking van het team.
Jouw verantwoordelijkheden zullen bestaan uit:
- Ontwikkelen van strategische marketingconcepten en deze vertalen naar uitvoerbare en samenhangende plannen;
- Merkbeleving integreren in alle marketingactiviteiten waarbij het DNA van het bedrijf leidend is;
- Samenwerken met diverse stakeholders om marketingstrategieën te implementeren en te optimaliseren;
- Leiden van veranderingsprocessen binnen de organisatie en zorgen voor een soepele overgang;
- Coachen en begeleiden van teamleden om hun professionele groei te stimuleren;
- Het grotere plaatje zien en losse projecten met elkaar verbinden tot een samenhangend geheel;
- Denken vanuit klantbehoeften en dit centraal stellen in alle marketingactiviteiten;
- Resultaatgericht werken en heldere doelstellingen formuleren om succes te meten;
- Ervaring met de introductie, uitleg en activatie van gebruik van een ‘mijnOmgeving’;
- ‘Saaie’ onderwerpen zodanig onder de aandacht brengen dat de klant er het voordeel van ziet.
Wat neem jij mee?
- Afgeronde hbo opleiding in de richting van Marketing/Marketingcommunicatie/Brandmanagement
- Minimaal 8 jaar aantoonbare ervaring in een strategische Marketeerrol op senior niveau
- Ervaring met het creëren van merkbeleving en het vertalen van het bedrijfs-DNA in marketingconcepten
- Minimaal 5 jaar aantoonbare ervaring met verandermanagement en het leiden van transformatieprojecten
- Minimaal 3 jaar aantoonbare ervaring met coachende vaardigheden en in het begeleiden van teams
- Aantoonbare ervaring met het creëren van merkbeleving en het vertalen van het bedrijfs-DNA in marketingconcepten
- Aantoonbare ervaring met de introductie en activatie van digitale omgevingen
- Sterke communicatieve vaardigheden en het vermogen om stakeholders te overtuigen
- Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring bij grote, complexe klantgedreven organisaties
- Je hebt aantoonbare ervaring in een Agile omgeving
Wat moet je nog meer weten?
Deze fulltime interim rol voor 40 uur per week start 1 december a.s. en loopt in ieder geval door tot 1 juni 2025. Er is een optie tot verlenging van 1 x 6 maanden. Er kan hybride worden gewerkt.
Invulling kan op basis van detachering of freelance. Het maximum uurtarief bij freelance bedraagt €85 incl. reis- en onkosten en exclusief BTW
Voel jij je aangesproken? Stuur dan uiterlijk 30 oktober jouw CV en korte motivatie naar marielle@gewoonhenk.nl