Wil jij het klankbord zijn voor het management van Programma Vernieuwend Registreren (PVR) en een belangrijke rol spelen in de communicatie over veranderingen binnen PVR? Heb je minimaal 5 jaar ervaring als Senior Communicatieadviseur en basale werkervaring en kennis binnen ICT? Dan zoeken wij jou voor deze mooie interim rol!
Wat ga je doen?
Tegenwoordig draait alles om informatie, ook bij de politie. Dat maakt jouw werk als senior communicatieadviseur bij het Programma Vernieuwend Registreren (PVR) relevant en veelzijdig. Het Programma Vernieuwend Registreren (PVR) vervangt de komende jaren twaalf registratieve informatiesystemen binnen de Nationale Politie. Dit zijn systemen die agenten dagelijks gebruiken, zowel voor handhaving als binnen de opsporing. communiceren zij intern over ICT? Jij voorziet agenten, rechercheurs, belanghebbende en stakeholders van begrijpelijke informatie over een nieuw politiesysteem dat stapsgewijs opgeleverd wordt door PVR. Als rode draad gebruik je de bestaande communicatiestrategie, die bestaat uit de componenten stakeholdermanagement, projectcommunicatie en verandercommunicatie. Je werkt samen met twee medior communicatieadviseurs die ook voor PVR werken. Jij pakt de regie op communicatie, zorgt voor een gevulde backlog en werkt mee aan het behalen van de doelen
Met jouw expertise wordt er een doordachte implementatie en uitvoering van de communicatiestrategie opgesteld. Een resultaat is het opleveren van een actueel communicatieplan. Je zorgt voor stakeholdersanalyses, kernboodschappen en vertaalt deze naar middelen. Zo maak je bijvoorbeeld factsheets, nieuwsberichten, presentaties of een storyboard voor een film. Ook organiseer je (online) events. Jouw doel: agenten, rechercheurs en andere niet – ICT’ ers bij de politie op een heldere manier informeren over het nieuwe politiesysteem.
Wie ben jij?
Jij denkt buiten kaders, ziet kansen en pakt uit jezelf dingen op. Je overziet het bredere speelveld, bent organisatiesensitief en je weet je te bewegen binnen een politiek bestuurlijke omgeving. Je schakelt makkelijke tussen strategie en uitvoering.
Je beschikt over adviesvaardigheden, overtuigingskracht en bent resultaatgericht. Verder ben je een toegankelijk persoon met creatieve ideeën die je vervolgens met jouw organisatievermogen weet om te zetten naar concrete projecten.
Wat neem jij verder mee?
Wij zien graag het volgende aantoonbaar terug op jouw CV:
Eisen:
- HBO diploma Communicatie
- Minimaal 5 jaar aantoonbare ervaring als Senior communicatieadviseur
- Aantoonbare werkervaring op het gebied van ICT dienstverlening
Wensen:
- Aantoonbare werkervaring op het gebied van interne,- en verandercommunicatie.
- Aantoonbare werkervaring met het opstellen en uitvoeren van communicatieplannen.
- Aantoonbare werkervaring met het adviseren van MT-leden en projectleiders
- Aantoonbare werkervaring en kennis binnen ICT (je bent bijvoorbeeld bekend met Agile en Scrum en weet in grote lijnen hoe je een applicatie bouwt)
- Aantoonbare werkervaring met het vertalen van complexe onderwerpen naar begrijpelijke content
Aanvullende informatie
De opdracht start per 1 november a.s. en is in ieder geval voor 3 jaar, met optie tot verlenging. Het betreft een fulltime functie voor 36 uur per week.
De werklocatie: voornamelijk in het gloednieuwe kantoor in Utrecht, maar je kan zeker ook vanuit huis werken (hybride).
Invulling van deze rol kan op basis van detachering of freelance: Maximum bruto salaris bij detachering bedraagt €5700 bruto op basis van een 36 – urige werkweek. Maximum uurtarief bij freelance incl. reis -en onkosten een exclusief BTW bedraagt €95
Voor deze opdracht is een BO screening van toepassing. Een positief besluit is een vereiste voor het uitvoeren van deze opdracht.
Wil jij in ieder geval de komende 3 jaar meewerken aan dit programma? Stuur dan uiterlijk 14 augustus a.s. jouw CV naar marielle@gewoonhenk.nl