Utrecht: Manager Online Marketing & Content

Heb jij stevige ervaring met online marketing, ben je gewend om in persona’s en customer journey’s te denken en ken je de weg in de verschillende CMS-systemen, e-mailmarketingsystemen, social media en Google Analytics? Heb je aantoonbare ervaring met online gedragsverandering campagnes? Lees dan even verder

Wat ga je doen?

Je gaat de online marketing van Goedopweg op je nemen. Je vertaalt de algemene communicatiestrategie, de online strategie en de individuele projectdoelen naar concrete online plannen, funnels en campagnes die raak schieten. Je beheert onze socialmediakanalen (Facebook, Twitter, LinkedIn, Instagram, Snapchat en YouTube) en overige online communicatie. Je monitort wat er gebeurt, rapporteert de resultaten, signaleert de verbeterpunten en zet deze in gang. Jij zit aan de knoppen, maar kunt ook heel goed samenwerken met je collega’s (waaronder een online strateeg en meerdere communicatieadviseurs) en met bureaus. Je kunt delegeren, externe partijen aansturen, briefen en concepten beoordelen.

Verder houd je je bezig met het doorontwikkelen van de brand manual van Goedopweg en het ontwikkelen en uitvoeren van online (corporate) campagnes. Met de online strateeg werk je nauw samen tijdens de ontwikkeling van de nieuwe corporate website. Vanuit jouw rol wordt verwacht dat je proactief meedenkt en adviseert over de inzet van online middelen.

Wij zijn op zoek naar iemand die de resultaten op korte en lange termijn monitort, hierover rapporteert en snel bijstuurt. Daarnaast kun je ook zelf content produceren (tekst en design), systemen beheren (Spotler, online surveys, CMS, etc.) en campagnes inrichten.

Wat neem jij mee?

Je hebt stevige ervaring met online marketing. Je stuurt op cijfers, interactie en engagement. Ook weet je onze inhoudelijke thema’s succesvol te (laten) vertalen naar content die onze doelgroepen in beweging zet. Je bent gewend vanuit persona’s en customer journey’s te denken en je weet je bij contentcreatie goed in te leven in de verschillende doelgroepen van Goedopweg. Een groot deel van het werk van Goedopweg gaat over duurzame gedragsverandering. Jij hebt ervaring met de inzet van online daarbij. Je hebt kennis van SEO en weet dit slim in te zetten voor een hoger organisch bereik. Je kent je weg in de verschillende CMS-systemen, e-mailmarketingsystemen, social media en Google Analytics.

Vereisten

  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van marketing en communicatie
  • Minimaal 8 jaar aantoonbare werkervaring met marketing campagnes
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met het op zetten en uitvoeren van een online marketing campagnes
  • Aantoonbare werkervaring met online gedragsbeïnvloeding campagnes: minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met het opzetten van online gedragsverandering campagnes
  • Aantoonbare werkervaring met Photoshop, illustrator en indesign
  • Aantoonbare werkervaring met cms-systemen en e-mailmarketing systemen spotler en Prepr
  • Minimaal 6 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar met het uitvoeren en opzetten van online marketing campagnes
  • Aantoonbare werkervaring met grafisch ontwerpen

De functie start per zo spoedig mogelijk en is in ieder geval voor 12 maanden. Optie tot verlenging is 2 x 12 maanden.

Uren per week: 24 tot 36 uren per week (indicatief: uren kunnen gedurende de opdracht variëren)

Freelance of detachering is beide mogelijk

Voel jij je aangesproken en wil je in aanmerking komen voor deze uitdaging ? Reageer dan voor 18 november a.s. middels onderstaand formulier of per e-mail naar marielle@gewoonhenk.nl

 

Vul uw emailadres in zodat we kunnen reageren.
Click or drag a file to this area to upload.
Voeg je CV of portfolio toe
close

Ik stuur je geen spam! Je gegevens worden niet gedeeld met derde en je kan je op elk moment uitschrijven.