Nieuwegein: Senior Projectondersteuner

Heb jij al vlieguren gemaakt als Senior Projectondersteuner binnen ICT projecten binnen grote (1000+) organisaties? En dan ook nog binnen overheidsorganisaties? Lees dan snel verder!

Wat ga je doen?

Je wordt de rechterhand van de projectmanager en bent mede verantwoordelijk voor de realisatie van een complex (sterk organisatorisch) project op het terrein van informatievoorziening en draagt mede zorg voor de implementatie van oplossingen. Jouw werkzaamheden worden onder andere:

  • Assisteren van de programma- en projectmanagers bij het opstellen van de programma- en projectplanningen en het bewaken daarvan;
  • Zorgdragen voor het opzetten van de (financiële en algemene) projectadministratie en het bewaken daarvan;
  • Het verzamelen van voortgangsoverzichten en het signaleren, analyseren en rapporteren van afwijkingen;
  • Methodische ondersteuning geven voor projectmatig werken en/of Agile scrum aan programma- en projectmanagers;
  • Zorgdragen voor de bewaking van de richtlijnen t.a.v. kwaliteitsmanagement voor de projecten/programma’s;
  • Het inbedden van het issue- en risicomanagementproces binnen de projecten, waaronder wordt verstaan het begeleiden van risicoanalyse sessies en het registreren/bewaken van issues en risico’s conform vastgestelde criteria;
  • Het assisteren van de projectmanagers bij het opstellen van het communicatieplan;
  • Het voorbereiden van stuurgroepvergaderingen, het maken van de verslagen en monitoren opvolging van actiepunten;
    Zorgdragen voor (centrale) projectarchivering met inachtneming van de richtlijnen hiervoor;

Wat neem jij mee?

We zien het volgende graag aantoonbaar terugkomen in jouw CV:

  • HBO diploma
  • Minimaal 3 jaar recente werkervaring als senior projectondersteuner van ICT projecten, binnen grote (1000+) organisaties
  • Bij voorkeur Prince 2 en IPMA-D of IPMA-PMO gecertificeerd.
  • Minimaal 3 jaar recente werkervaring op het vakgebied projectmanagement binnen een grote organisatie (> 1000 medewerkers).
  • Minimaal 3 jaar recente werkervaring met het inbedden van het issue- en risicomanagementproces, binnen projecten
  • Minimaal 1 jaar werkervaring met de Agile/Scrum manier van werken
  • Minimaal 1 jaar werkervaring met projectmanagementsoftware zoals Fortes Change Cloud, of gelijkwaardig

Wat moet je nog meer weten?

Deze functie start 1 november a.s. en is in ieder geval voor een jaar (met optie tot verlenging van 2 x 12 maanden) en voor 28-36 uur per week.

Invulling kan op basis van detachering (voorkeur) of eventueel freelance.

Zoeken wij jou? Stuur dan uiterlijk 19 augustus jouw CV en motivatie naar marielle@gewoonhenk.nl

Mis nooit meer een opdracht

We sturen je geen spam! Je kan je op elk moment afmelden