Bussum: Online Communicatieadviseur/Social Media specialist

Heb jij meerjarige en recente social media ervaring binnen gemeenten? Lees dan snel verder!

Wat ga je doen? 

Als social media specialist kom jij het communicatieteam versterken. Je ontwikkelt en implementeert communicatiecampagnes die gericht zijn op een optimale, innovatieve gemeentelijke dienstverlening voor de inwoners. Je ondersteunt verschillende afdelingen bij het vinden van de beste online communicatiekanalen om de inwoners te bereiken en te betrekken. Daarbij hoort ook het monitoren en analyseren van feedback van inwoners om communicatieprocessen te verbeteren en de dienstverlening te optimaliseren.

Jouw werkzaamheden:

  • Je zorgt voor een optimale inzet van gemeentelijke social media kanalen (zoals Facebook, Instagram, LinkedIn);
  • Je brengt onze boodschappen op een aantrekkelijke en begrijpelijke manier over, bijvoorbeeld via foto’s, video’s en infographics;
  • Je bekijkt het effect van onze campagnes en deelt je inzichten om ons succes te vergroten;
  • Je schakelt met onze partners om samen de beste content te maken.

Wat neem jij mee?

We zien graag het volgende duidelijk in jouw CV / werkervaring terug:

  • HBO diploma communicatie/journalistiek
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 4 jaar op het gebied van social media management
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als online communicatieadviseur binnen een gemeente/publieke sector
  • Aantoonbare werkervaring in ontwikkeling en beheer social media platforms en tools Meta Business Suite en Spotler (OBI4wan)
  • Aantoonbare kennis van Canva en de Adobe Creative Suite (Photoshop, Illustrator, InDesign, etc.)
  • Aantoonbare werkervaring in het maken van foto’s en video’s (wanneer je op gesprek gaat zullen er voorbeelden gevraagd worden)
  • Aantoonbare werkervaring met omgevingsanalyses en resultaten uitlezen en duiden
  • Aantoonbare kennis van digitale toegankelijkheid WCAG
  • Aantoonbare werkervaring met het ontwikkelen van audiovisueel materiaal
  • Aantoonbare werkervaring in het maken van beleid het gebied van social media strategie

Wat moet je nog meer weten?

Deze parttime opdracht voor 24 uur per week start per z.s.m. en is in ieder geval voor 4 maanden, met optie tot verlenging. De werkdagen zijn in overleg. Er kan hybride worden gewerkt (50/50)

CV: Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties

Invulling kan op basis van detachering via onze payrol of freelance.

Zoeken wij jou? Stuur dan uiterlijk 26 augustus jouw CV en motivatie naar marielle@gewoonhenk.nl

Mis nooit meer een opdracht

We sturen je geen spam! Je kan je op elk moment afmelden