Bilthoven: Raadsadviseur Communicatie

Ben jij uiterlijk 1 september beschikbaar en heb jij aantoonbare en recente werkervaring met communicatie advieswerkzaamheden bij een raadsgriffie? Lees dan snel verder…

Wat ga je doen?

Met jouw bijdrage maak je de  raadscommunicatie helder, effectief en verbindend. Concreet betekent dat het volgende:

  • Als communicatieadviseur voor de gemeenteraad  speel je een rol in het zichtbaar en toegankelijk maken van de raad.
  • Je adviseert en ondersteunt de griffie en de gemeenteraad op het gebied van in-en externe communicatie. Je ontwikkelt communicatiemiddelen en voert dit uit.
  • Er ligt een concept communicatieplan waar je mee aan het werk gaat. Dat betekent uitvoeren wat in het plan staat, maar zeker ook het plan afronden en/of verbeteren als je daar de kans voor ziet.
  • In bepaalde gevallen treed je op als woordvoerder van de raad en als tussenpersoon tussen de raad en de pers.
  • Je stelt heldere en toegankelijke on- en offline teksten op, zoals persberichten, nieuwsberichten, of toespraken. Je bereidt communicatie-uitingen, zoals social media posts en webcontent voor de website, social media kanalen van de raad (X, FB, Instagram en YouTube), de kinderburgemeester en intranet.
  • Je coördineert de communicatie rondom (raads-)vergaderingen, informatieavonden en andere publieke evenementen en je organiseert persmomenten voor de raad.
  • Je ondersteunt participatieprojecten en burgerinitiatieven.
  • Je kunt deelnemen aan raadswerkgroepen als communicatiedeskundige en je komt op voor de belangen van de griffie en de raad

Wat neem jij mee?

  • HBO diploma communicatie
  • Aantoonbare recente werkervaring met communicatie advieswerkzaamheden bij een raadsgriffie
  • Minimaal 3 jaar ervaring als Communicatieadviseur
  • Aantoonbare werkervaring met het werken aan een communicatieplan (omschrijf dit goed in je CV)
  • Aantoonbare werkervaring met het opstellen van persberichten / nieuwsbrieven / social media posts en webcontent

Wat moet je nog meer weten?

Er zijn soms raadsvergadering op dinsdag en donderdagavond dus het is fijn als je flexibel kan zijn qua werktijden.

Startdatum is uiterlijk 1 september a.s., eerder is ook mogelijk. De opdracht is in ieder geval voor 3 maanden (met optie tot verlenging) en 24-28 uur per week.

Invulling kan op basis van detachering of freelance. Maximum uurtarief bij freelance bedraagt €75 incl. reis -en onkosten en excl. BTW

Zoeken wij jou? Stuur dan uiterlijk 8 augustus a.s. jouw CV en motivatie naar marielle@gewoonhenk.nl

Mis nooit meer een opdracht

We sturen je geen spam! Je kan je op elk moment afmelden