Apeldoorn: Communicatieadviseur Social Media

Ben jij op de hoogte van de laatste trends op Social Media gebied en volg je de media op de voet? Ben jij bekend met arbeidscommunicatie, employer branding en job branding? Dan is deze veelzijdige social media functie iets voor jou!

Wat ga je doen?

Als social media adviseur ben jij bezig met de strategie en inhoud van de social kanalen voor het recruitment van deze grote en complexe organisatie. Je schakelt met contenteigenaren en arbeidsmarktcommunicatieadviseurs om te zorgen dat de content aansluit bij intern geldende afspraken, beleidskaders en employer branding-/job branding strategie. Je volgt de media op de voet en je voelt aan wanneer onderwerpen gevoelig kunnen liggen. Je begrijpt dat goede content en webcare niet alleen plaatsvindt tussen 9 en 5. Daarom ben je ook buiten kantooruren bereikbaar en bereid om te adviseren en bij te springen waar nodig. Samen met de andere social media adviseur heb je de regie op het gebied van social content. Je maakt, bewaakt en coördineert de social media projectplanning en stelt de contentkalender op. Je stuurt op de betreffende overall en kanaal- en doelgroepspecifieke KPI’s op het gebied van groei, bereik, interactie en content. De wens is om per kanaal een eigen strategie en de daarbij behorende content te ontwikkelen, daar ga jij je voor inzetten.

Verder heb je ervaring met het opzetten, inrichten en implementeren van strategische implementatieplannen met betrekking tot verschillende social media kanalen en de daarbij horende webcare. Je zorgt voor continue optimalisatie, in nauwe samenwerking met je collega’s van arbeidsmarktcommunicatie, contentregie, analyse, webcare en ons creatieve en mediabureau. Daarnaast voorzie je het webcareteam van de nodige kaders en tips en tricks.

Wat neem je mee?

  • Relevante HBO opleiding
  • Je bent op de hoogte van de laatste trends op social media gebied
  • Ervaring met arbeidsmarktcommunicatie bij een grote organisatie
  • In samenwerking met contentregie weet je de juiste foto’s, video’s, tabellen, diagrammen en infographics toe te passen om de informatie nóg duidelijker over te brengen
  • Ervaring met Adobe Photoshop, Adobe Premiere Pro en Canva
  • Omdat je intensief samenwerkt met analisten, is daarnaast kennis op het gebied van met CMS-systemen en GoogleAnalytics vereist

Wil jij je Social Media skills en je ervaring met arbeidsmarktcommunicatie graag fulltime inzetten binnen deze grote complexe organisatie? Ben jij beschikbaar vanaf 17 oktober voor in ieder geval een jaar en voor 36 uur per week? Reageer dan voor 28 augustus a.s. middels onderstaand formulier of stuur een email naar marielle@gewoonhenk.nl

De opdracht kent een optie tot verlenging en kan op basis van freelance of detachering worden ingevuld

close

Ik stuur je geen spam! Je gegevens worden niet gedeeld met derde en je kan je op elk moment uitschrijven.