Amsterdam / Hybride: Procesmanager Servicemanagement

Ben jij een ervaren procesmanager met minimaal 5 jaar aan ervaring in het aansturen van professionals in multidisciplinaire teams en met operationele en/of servicemanagement processen? Heb je deze ervaring ook nog opgedaan binnen overheidsinstellingen en heb je ervaring met ITIL of Lean Six Sigma? Lees dan even verder…

Wat ga je doen?

Als Servicemanagement Procesmanager ben je verantwoordelijk voor het begeleiden van het implementeren, verbeteren en bewaken van de kwaliteit van één of meerdere servicemanagementprocessen en de output ervan. Hierbij houd jij je ook bezig met het (laten) maken, onderhouden en beheren van procesbeschrijvingen, procedures en werkinstructies. Samen met je collega procesmanagers zorg je ervoor dat de servicemanagementprocessen worden geüniformeerd over de diverseIV afdelingen heen (Applicatiediensten, Procesautomatisering en IT) zodat deze het fundament vormen onder het IT beheer en dienstverlening voorspelbaar en transparant blijft. Je beschikt over een resultaatgerichte en procesmatige aanpak en werkt planmatig toe naar gestelde doelen. Jij bent in staat om de toegevoegde waarde van servicemanagement en procesmatig werken over te brengen en weet hiervoor draagvlak te creëren bij je collega’s. Je bent een bevlogen gesprekspartner op alle niveaus van de organisatie (leveranciers, directie, gebruikers) en je kunt klantwensen vertalen naar de ICT verantwoordelijken. Door je goede communicatieve vaardigheden zorg je voor vernieuwing en verbetering binnen de dagelijkse operatie, weet je je verbeter voorstellen te onderbouwen en stuw je hiermee de dienstverlening richting onze gebruikers naar een hoger niveau.

  • Verder hou jij je als procesmanager bezig met het:
  • Bewaken van de kwaliteit van het proces, de output prestatie indicatoren en criteria zelf.
  •  Genereren en verzorgen van managementinformatie (rapportages) over het proces, alsook op basis van procesinformatie trend- en knelpunt analyses.
  • Verzorgen van de inrichting van hulpmiddelen voor het proces.
  • Ondersteunen en adviseren bij projecten, onderzoeken, (proces)audits en de voorbereiding van overlegvormen.
  • Afstemmen van het proces op andere servicemanagement processen op centraal- en decentraal niveau van de organisatie.
  • Versterken van de integratie met de uitvoerende in- en externe partijen

Wat neem je mee?

Eisen:

  • Afgeronde HBO opleiding
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare ervaring met het aansturen van professionals in multidisciplinaire teams, bijv. in de
    rol als procesmanager, product owner of teamleider
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare ervaring met operationele en/of servicemanagement en processen
  • Minimaal 5 jaar werkervaring binnen (semi-) overheidsinstellingen (1500 FTE+)
  • Ervaring met het continu verbeteren van operationele en/of servicemanagement processen middels de PDCA
    cyclus (op basis van ITIL en/of Lean Six Sigma)

Wensen:

  • Lean Six Sigma belt gecertificeerd
  • Ervaring met het implementeren en/of verbeteren van ITIL processen
  • Ervaring met TOPdesk

De functie start per z.s.m. en is voor in ieder geval 6 maanden, met optie tot verlenging en voor 36 uur per week. Bij de opdrachtgever kan hybride worden gewerkt (50/50). De invulling kan op basis van detachering of freelance

Herken jij jezelf in dit uitdagende profiel? Reageer dan voor 16 januari 2023 middels onderstaand formulier of per e-mail naar marielle@gewoonhenk.nl

close

Mis nooit meer een opdracht

We sturen je geen spam! Je kan je op elk moment afmelden