Ben jij een ervaren projectleider met een passie voor het sociaal domein en complexe ICT-implementaties?
Bij de Gemeente Amsterdam zoeken we een Project-/Programmamanager Stadspas die de regie voert over een uitdagend en innovatief implementatieproject. Samen vernieuwen we het Stadspasplatform, brengen we acties en regelingen doelmatig onder, en zorgen we ervoor dat het nieuwe platform perfect aansluit op de behoeften van alle gebruikers.
Jouw rol
Als Project-/Programmamanager ben jij de spil in de transitie naar een vernieuwd Stadspasplatform. In februari start een implementatietraject waarin we het IT-landschap van de Stadspas vernieuwen en uitbreiden. Dit omvat:
- Het introduceren van een nieuwe pas.
- Migratie van content.
- Het lanceren van een app, website, nieuwsbrief en Mijn Omgevingen voor zowel pashouders als aanbieders.
- Integratie van Stadspasdata in het datawarehouse en het opnieuw ontwerpen van dashboards en informatiestructuren.
Je bewaakt de voortgang van dit project, organiseert projectactiviteiten, coördineert betrokken specialisten en rapporteert over de stand van zaken, risico’s en oplossingen. Daarnaast denk je mee over het inrichten van een taxonomie waarmee acties doelgericht en effectief worden gecommuniceerd via diverse kanalen.
Wat ga je doen?
- Organiseren van de projectorganisatie en bewaken van het implementatieplan.
- Taakverdeling en bijhouden van een plannings- en takenbord in MS Teams.
- Afstemmen met interne en externe stakeholders en onderhouden van een actief netwerk.
- Bewaken van functionele wensen en eisen vanuit het Programma van Eisen (PvE).
- Leiden van voortgangsoverleggen en opvolgen van acties en besluiten.
- Rapporteren over voortgang, risico’s en knelpunten aan de Teammanager Stadspas.
- Adviseren over het duurzaam faciliteren van regelingen binnen het Stadspassysteem.
Wie zoeken wij?
Een proactieve en resultaatgerichte projectleider met uitstekende organisatorische vaardigheden en een scherp oog voor ICT-implementaties binnen complexe organisaties. Je bent een natuurlijke verbinder en weet hoe je verschillende partijen effectief laat samenwerken.
Functie-eisen:
- HBO-diploma.
- Prince2- en Scrum-certificaat.
- Minimaal 3 jaar ervaring als Projectleider ICT binnen een overheidsorganisatie.
- Ervaring met projectmatig werken binnen overheidsorganisaties.
Pre:
- Ervaring binnen het sociaal domein.
Waarom werken bij de Gemeente Amsterdam?
Je werkt aan een project dat direct impact heeft op duizenden Amsterdammers. Samen maken we de Stadspas nog effectiever, gebruiksvriendelijker en toegankelijker. Je komt terecht in een dynamische omgeving met betrokken professionals die zich inzetten voor maatschappelijke waarde.
Praktische informatie:
Locatie: Amsterdam (Jan van Galenstraat, 1056 CH)
Startdatum: Zo snel mogelijk
Einddatum: 26 september 2025 (optie tot verlenging)
Uren per week: 24-28 uur
Salarisindicatie: € 4.920,- tot € 5.300,- (o.b.v. 36 uur, afhankelijk van ervaring)
Planning interviews:
Woensdag 5 februari en donderdag 6 februari 2025.
Ben jij de daadkrachtige projectleider die we zoeken? Solliciteer snel en help Amsterdam in beweging te houden! Reageren met CV en motivatie kan via reactie@gewoonhenk.nl tot 3 februari 2025 15:00u.
(ZZP is helaas niet mogelijk voor deze positie i.v.m. wet DBA)