Heb jij aantoonbare ervaring met de coördinatie, begeleiding en uitvoering van de reorganisatie herstructurering en splitsing van Nederlandse entiteiten? Ben je in bezit van een HBO – HR diploma? Heb je daarnaast ook ervaring met reorganisaties binnen minimaal 1 G4 Gemeente? Dan zoeken wij jou!
Wat ga je doen?
Van jou wordt verwacht dat je optreedt als Projectleider reorganisatie. Je begeleid en coördineert een aantal reorganisaties, waarbij je zoekt naar de beste oplossingen voor de vragen vanuit de directies. Dit vraagt van je dat je regie neemt, overzicht houdt en knopen doorhakt in samenwerking steeds met de HR adviseur en de HR Business Partner en het lijnmanagement van de desbetreffende afdeling en directie. De reorganisaties die je zal leiden zijn van verschillende aard, waarbij er soms sprake is van een krimp en soms sprake kan zijn van een andere inrichting van de organisatie en soms sprake kan zijn van het overhevelen of ontvangen van specifieke taken voor een afdeling/team/directie. In je rol als projectleider zorg je er ook voor dat de communicatie richting medezeggenschap goed is vastgelegd en woon je daar waar nodig ook het overleg met de medezeggenschap bij.
Wat zijn jouw concrete werkzaamheden?
- Als projectleider inhoudelijke sturing geven en implementeren van diverse reorganisatie projecten die er momenteel lopen
- Meenemen van de juiste stakeholders door het opzetten van een communicatieplan en planning, stakeholders zijn, lijnmanagement, medezeggenschap, HR adviseur/HR Businesspartner
Wat zijn de op te leveren resultaten?
- Opleveren reorganisatie plan waarin is opgenomen; probleemanalyse, oplossingsrichting, planning, communicatieplan > Gereed Q4/Q1 2024/2025
- HR adviesteam ondersteunen/meenemen en begeleiden bij het traject en organiseren communicatiesessies voor lijn en medewerkers, HR team en medezeggenschap
- Inzetten/uitwerken/sturing geven op specifieke interventies vanuit het reorganisatieplan HR> gereed Q2 2024
- Implementeren van de nieuwe organisatie na reorganisatie -> Gereed Q2/Q3 2024
Je stemt af met de HR Business partner van de directie.
Om de 3 maanden lever je een deel van het reorganisatieplan op, evalueer en bespreek je wat de voortgang is van de verschillende delen van de opdracht en stem je externe invloeden af en stel je waar mogelijk of nodig de planning bij.
Wat neem jij mee?
Wij zien de volgende eisen en wensen graag duidelijk en geel gearceerd in je CV/werkervaring terug:
Eisen:
- HBO Human Resources diploma
- Aantoonbare ervaring als projectmanager reorganisatie o.a. op thema’s als wendbaar organiseren
- Aantoonbare ervaring met de coördinatie, begeleiding en uitvoering van de reorganisatie herstructurering en splitsing van Nederlandse entiteiten
- Aantoonbare ervaring werkervaring bij minimaal twee G4-gemeenten
- Aantoonbare ervaring reorganisatie ervaring bij minimaal 1 G4-gemeente
- Aantoonbare ervaring werkervaring in zowel non-profit als profit sector
- Aantoonbare ervaring in door ontwikkelvraagstukken
Wens/Pre:
- Bij voorkeur advies vormgegeven over de inrichting van HR met als doel een wendbaar en toekomstig bestendige afdeling te organiseren
- Bij voorkeur aantoonbare ervaring met coördinatie, begeleiding en uitvoering van reorganisatie. Deelname in projectteam, betrokken bij vormgeven plaatsingsplan, nieuwe functieprofielen, samenstellen was/wordt-lijst, analyse incl. advies bij personeelsvraagstukken ontstaan in de reorganisatie, sparringpartner op diverse lagen in de organisatie
- Bij voorkeur aantoonbare ervaring begeleiden en coachen van teamsessies en sparringpartner (lijn)management en medewerkers
Wat moet je nog meer weten?
De opdracht start per z.s.m. en is voor een jaar en 32-36 uur per week en is voor de duur van 12 maanden.
Invulling kan op basis van detachering of freelance.
Zoeken wij jou?
Stuur dan je CV en motivatie uiterlijk 6 november a.s. naar marielle@gewoonhenk.nl