Zwolle: Expert Digitale Toegankelijkheid

Heb jij een cursus WCAG afgerond en daarnaast minimaal 1 jaar recente ervaring met het documenteren van processen voor het digitaal toegankelijk maken van informatieproducten binnen een overheidsinstelling? Lees dan snel verder!

Wat ga je doen?

De Expert Digitale Toegankelijkheid bij is verantwoordelijk voor het implementeren en bewaken van digitale toegankelijkheid binnen de beleidsinformatieteams (team Data, Informatie, GIS & Innovatie en team Onderzoek & Advies) van de eenheid publieke dienstverlening. Het belang van digitale toegankelijkheid van onze informatieproducten, waarvan een groot deel openbaar beschikbaar is, is groot. Deze expert zorgt ervoor dat digitale informatieproducten voldoen aan de actuele Web Content Accessibility Guidelines (WCAG), met als doel een inclusieve en toegankelijke digitale omgeving voor alle burgers en medewerkers van Overijssel. 

Jouw verantwoordelijkheden zijn onder andere:

  • Toepassen van WCAG-richtlijnen
  • Procesbeschrijvingen en optimalisatie
  • Bijhouden relevante wet- en regelgeving
  • Opstellen van handleidingen
  • Strategisch plan van aanpak
  • Inventarisatie van digitale bestanden
  • Toegankelijkheidsverklaring implementeren
  • Inventarisatie websites en (cloud)applicaties
  • Huisstijl bewaken
  • Samenwerking met interne teams

Wat neem jij mee?

  • Aantoonbare werkervaring met het digitaal toegankelijk maken van producten en diensten
  • HBO diploma
  • Aantoonbare werkervaring met het schrijven van handleidingen en richtlijnen voor medewerkers
  • Een aantoonbare afgeronde cursus WCAG
  • Minimaal 1 jaar recente en aantoonbare werkervaring met het documenteren van processen voor het digitaal toegankelijk maken van informatieproducten binnen een overheidsinstelling 
  • Aantoonbare kennis met / werkervaring met Esri-suite, Tableau, Maglr of InDesign
  • Aantoonbare werkervaring met contractbeheer met externe leveranciers (maak dit duidelijk aantoonbaar in het CV)

Wat moet je nog meer weten?

De opdracht voor 24-36 uur per week start per 6 januari a.s. en is voor in ieder geval 6 maanden, met optie tot verlenging van 3 x 6 maanden. Er is een heel uitgebreid profiel beschikbaar. Deze is op te vragen bij Mariëlle via marielle@gewoonhenk.nl

Invulling kan op basis van detachering of freelance. Max. uurtarief bij freelance bedraagt €105 incl. reis -en onkosten en excl. BTW

Hybride werken is mogelijk

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 12 november 2024 vanaf 12.30 uur

Zoeken wij jou?

Stuur dan uiterlijk 29 oktober jouw CV en korte motivatie naar marielle@gewoonhenk.nl

Mis nooit meer een opdracht

We sturen je geen spam! Je kan je op elk moment afmelden