Heb jij ervaring met uitvoeren van de totale middelenmix van A tot Z en kennis van de marketing van/communicatie over stadsevenementen? Lees dan snel verder!
Wat ga je doen?
In 2025 viert Schiedam 750 jaar stadsrechten. Dat bijzondere jubileum laat men natuurlijk niet onopgemerkt voorbijgaan. Van 18 maart tot eind september 2025 vieren zij met 750 de historie van Schiedam met een programma vol activiteiten voor en door alle Schiedammers en met geïnteresseerde bezoekers van buiten. Tegelijk zet men de toekomst van de levendige en kleurrijke stad centraal. Het motto is dan ook Schiedam viert de toekomst! Het communicatie/marketingplan wat hiervoor in de steigers staat moet tot uitvoering worden gebracht, hiervoor zoeken zij een communicatie/marketingadviseur.
Het belangrijkste uitgangspunt voor de viering van 750 jaar stadsrechten is dat alle Schiedammers aan de festiviteiten kunnen meedoen. Dat geldt niet alleen voor bewoners, maar ook voor een divers scala aan stadspartijen. ‘Schiedam viert 750’ is een jubileumperiode met een duidelijke kop en staart die met elkaar verbonden worden door programmalijnen. De viering gaat van start met de Verjaardagsweek in maart en beleeft haar Grande Finale tijdens de Slotweken in september. En halverwege vormt de Midzomerweek in juni een piek.
Tijdens het jubileumjaar blikt men met historische en waardevolle verhalen terug op het rijke verleden van de stad. Ook word met trots vooruitgekeken naar de toekomst, waarin jenever, havens, ‘makers’ en opvallende wijken nog steeds een hoofdrol spelen.
Wat neem jij mee?
We zoeken iemand die enthousiast wordt van een flinke uitdaging, je bent een aanpakker. Je vindt het leuk om de doelstellingen van de strategie ‘Schiedam viert 750’, met creatieve oplossingen tot uitvoering te brengen. Je kunt goed het overzicht bewaren en strategisch denken, maar ook snel schakelen en praktisch samenwerken met allerlei partijen die zich gedurende het jaar aandienen.
Wat je écht in huis moet hebben:
- Minimaal 3 jaar ervaring als communicatieadviseur
- Ervaring met uitvoeren van de totale middelenmix van A tot Z
- Kennis van de marketing van/communicatie over stadsevenementen
- Ervaring met sociale media
- Ervaring met het schrijven van persberichten, nieuwsberichten en webteksten
Wat handig is:
- Je weet hoe je met verschillende doelgroepen kunt communiceren
- Je weet hoe je verschillende doelgroepen kunt enthousiasmeren
- Je bent een echte probleemoplosser
- Je kunt makkelijk schakelen tussen strategie en uitvoering
- Je bent flexibel en ook – als dat nodig is – buiten kantooruren bereikbaar
Wat moet nog meer weten?
Deze uitdagende en energieke rol start per 1 november en loopt in ieder geval tot en met 30 april 2025, met optie tot verlenging tot uiterlijk 1 oktober 2025. Het betreft een rol voor 28 uur per week.
Gesprekken bij de opdrachtgever vinden plaats in de week van 21 oktober
Invulling kan op basis van detachering of freelance.
Voel jij je aangesproken en kun jij de musthaves allemaal afvinken? Stuur dan uiterlijk 14 oktober jouw CV en motivatie naar marielle@gewoonhenk.nl